הרגל מנצח

מיאמי ספרס
(credit: Ralph Sanchez)
לא אסיסט או מהלך בודד יוצר אלופים, אלא שיטה עקבית והרגלים מנצחים. השיטה של הספרס וההרגלים שלהם במהלך העונה הסדירה הובילו אותם לנצח את סדרת הגמר 4-1 מול מיאמי היט ולזכות באליפות ה-NBA.
כשרוצים לבצע באופן מיטבי ברגעי השיא, תמיד יעלו ויצוצו ההרגלים הישנים (כך לדוגמה שחקני טניס יגישו את הסרב שהם רגילים אליו, גם אם לאחרונה עבדו על סרב חדש כי הוא טרם הוטמע כהרגל). ההרגל הישן והטוב של הספרס הוא להניע את הכדור באופן יעיל וחכם. על זה מאמן הספרס גרג פופוביץ' דיבר כל השנה ומבחינה פסיכולוגית זה הלחם והחמאה שלהם כשהם צריכים להשיג נקודות. לאחר ההפסד במשחק השני בסדרת הגמר, פופוביץ' אמר שהוא לא היה מרוצה מהנעת הכדור שלהם. היא פשוט לא הייתה יעילה כרגיל. פופוביץ' סימן לשחקנים שלו דבר אחד בלבד - תתרכזו בהנעת הכדור.

הפסיכולוגיה מאחורי ההנחיות של פופוביץ' ברורה. ראשית, הוא שומר את זה פשוט ויעיל ומתרכז במה שעבדו עליו כל העונה; שנית, המאמן המנוסה מכוון אותם להתרכז במטרת תהליך אשר עוזרת להתמודד עם הלחץ ולהתרכז בדבר הנכון. בפסקי הזמן נשמע פופוביץ' מדבר לא פעם על הנעת הכדור, גם כשהוא היה מרוצה (והוא היה מאוד מרוצה כי ב-78% מהזמן הספרס הובילו במהלך המשחקים בסדרה). כך לכולם היה תפקיד על המגרש בהנעת הכדור וכמו שלברון ג'יימס אמר אחרי משחק מספר 4 בסדרה, "הם מכונה מאוד משומנת והם מניעים את הכדור באופן יוצא מן הכלל". הנעת הכדור הזאת שנובעת משיטה והרגל מנצח היא הסיבה שבמהלך השנה קראו לצורת המשחק של הספרס המשחק היפהפה (the beautiful game).
הנעת הכדור הזאת מובילה ל-25.4 אסיסטים למשחק בסדרת הגמר מול מיאמי, מספרים דומים להרגל העונתי של הספרס (22.2 אסיסטים למשחק). אם צריך עוד הוכחה למה הרגלים חשובים כל כך אז 66.5% מהסלים שהספרס קלעו בסדרה הגיעו מאסיסטים. זאת המשמעות של להיות אלוף באמצעות הרגל מנצח.